Pages

Wednesday, November 28, 2007

Annihiliation

Mysterious rashes, 19 choke at fast-food restaurant in Germany
Dresden, Germany (dpa) - Police cleared a fast-food chain restaurant in the German city of Dresden on Tuesday after 19 people mysteriously developed rashes in their mouths and choking sensations in the airways.
Ambulance doctors treated them on the spot and none were admitted to hospital.
Investigators took air and dust samples from the sealed McDonald's restaurant and checked the ventilation system.
Police said it was possible there had been a build-up of construction chemicals indoors after recent rebuilding work. The restaurant was to remain closed overnight.
A police spokesman in the eastern city added that there was no evidence of any deliberate chemical attack.


Melihat kepada berita yang dipetik dari sumber yang dipercayai, keaddan yang berlaku adalah bukan disebabkan keracunan makanan, tetapi adalah disebabkan keadaan tempat makan yang tercemar. Dari sudut pandangan lain, pemakanan yang seimbang boleh membawa kepada keseimbangan pemikiran dan juga diri ketika berdiri di atas kaki sendiri. perhimpunan haram juga boleh membawa mudarat kepada diri dan juga pihak polis, malah pembawaan yang keterlaluan umpamanya boleh menyebabkan keadaan makanan yang tidak hadam, seterusnya mencetuskan fenomena sembelit. telah diakui sejak berkurun lamanya, setiap perhimpunan pagi Isnin di setiap sekolah dimulakan dengan nyanyian lagu Negaraku versi romantis, namun keengganan Hindraf untuk mematuhi peraturan nyanyian ini membawa kepada ketidakpuasan hati bagi sesetengah golongan masyarakat khususnya. Hindraf yang juga bermaksud hindari (hampir kepada sebutan hadhari) dari melakukan dosa ataupun pecah kepala. Semoga peradaban dan kesopanan kesusilaan yang telah disemai sejak musim menuai yang lalu mampu menjana pertumbuhan padi yang masak saksama adanya. Bhoooottt...!!

No comments: