Pages

Tuesday, November 20, 2007

Gambaten

Ketika lagu kerincong didendangkan waktu pagi hari itu, tiba-tiba aku teringat seorang rakan yang sudah hampir 20 tahun tidak kutemui. Kenangan yang manis sekali sekala mampu membuatkan pertimbangan hampir goyah dan kadangkala agak keterlaluan sementelah kenaikan harga getah yang melambung daqn faktor hujan. Penoreh-penoreh getah sekarang mampu hidup senang dan senyum ketika membayar hutang akibat kenaikan harga getah yang disifatkan sebagai durian runtuh walaupun musim durian telah berlalu hampir 6 bulan lamanya.
Pada ketika inilah kita sepatutnya bersyukur dan saling membantu antara satu sama lain. Kehidupan yang harmoni dan kemakmuran yang dikongsi bersama hasil 50 tahun merdeka mampu dinikmati oleh semua lapisan masyarakat. Bagaimanapun masih ada sedikit golongan yang merasakan kemerdekaan ini masih belum sampai kepada mereka adapun kerana mereka masih di dalam perut ibu mereka adanya. Sementara itu, kejayaan pasukan tentera dan polis juga tidak dapat dinafikan bagi mempastikan kejayaan sambutan kemerdekaan dalam perarakan yang lepas.
Semoga negara kita akan terus berada dalam keadaan yang selesa walaupun perbezaan gol agak jauh ketinggalan dimana penjaring terbanyak merupakan ahli persatuan silat cekak yang telah tamat keanggotaannya. Majulah Sukan untuk negara maju.

No comments: