Pages

Tuesday, April 15, 2008

Black is perfect

Bagi merubah keadaan dan cara penulisan 'blog' ini yang semakin hari semakin tak keruan walaupun keruan itu bukanlah sejenis ikan yang boleh mengubat penyakit 'sifilis'. Merujuk kepada tajuk di atas mungkin ada antara kita manusia yang bebilion-bilion bilangannya di muka bumi ini penah memikirkan soalan yang serupa, iaitu bagaimana hendak menternak babi secara bersih. Mungkin perkara ini agak sensitif bagi sesetengah pendukung parti ataupun golongan namun ianya haruslah difikirkan dari pelbagai sudut dan 'bearing'. Tidak ketinggalan juga corak penaakulan mantik yang berkesan harus diguna pakai bagi memastikan kewujudan algoritma yang tiada cacat celanya lagi.
Menurut teori juak-juak pembela babi, yang juga dikenali sebagai khinzir ini, langkah yang diambil untuk memusatkan segala populasi khinzir di sebuah negeri ini akan memberi manfaat yang tidak terkira banyaknya jika dibandingkan dengan penternakan lintah ataupun penanaman daun ketum. Difahamkan sendiri oleh bekas seorang penternak khinzir ini, tabiat pemakanan dan sistem sosial dalam kawanan khinzir adalah kompleks dan amat menarik jika dijadikan kajian secara ilmiah oleh pusat-pusat kitar semula di negara ini. Kesan yang nyata adalah berdasarkan susunan hierarki khinzir ini, mana-mana pemimpin dalam kawanan ini yang paling kreatif dalam mencipta pergaulan sama ada secara lurus ataupun meminggir, maka dialah yang paling layak mengetuai kawanan ini.
Tapi sehingga hari ini teori ini tidak dapat dibuktikan akibat musim hujan yang lebat mengakibatkan kerosakan peralatan digital yang dipasang di sekitar kandang-kandang tersebut. Nyatalah bahawa keadaan juga tidak memihak kepada penternak dan penanam daun ketum apabila idea mereka untuk mengkomersilkan hasil-hasil mereka tidak kesampaian. Malah mereka telah diberi kata dua, sama ada meneruskan penanaman ataupun berpindah menjadi penternak khinzir bersama-sama rakan yang lain.
Sehubungan itu, warna hitam atau pun 'aswad' dalam bahasa arab dan juga dikenali sebagai 'black' di kalangan masyarakat Ireland Utara adalah sesuatu yang sempurna. Ia melambangkan sesuatu yang dalam, nyata dan mungkin kelihatan berselindung tetapi ciri rona-ronanya mengkagumkan. Ianya jelas kelihatan dan tidak perlu bersusah payah untuk dipadankan dengan sebarang pakaian dalam yang lain. Hitam di situ dan sedikit lagi di situ, kemudian...gelap dan suram serta taburan hujan yang sekata memungkinkan kelahiran seorang insan dalam masa beberapa bulan lagi.

p/s: topik kali ini adalah bukan yang terakhir namun sekiranya terdapat kemusykilan mengenai sebarang panduan penternakan khinzir, sila layari www.PenternakanKhinzirRasional.gay.com

No comments: